1 - 15 august 2003



Curs valutar
luni,
10 martie 2008
1 EUR = 3 lei
1 USD = 2 lei
1 GBP = 4 lei

INFORMATII BURSIERE
Date, grafice si
informatii la zi despre toate actiunile cotate la

Bursa de Valori Bucuresti
Introduceti simbolul unei societati cotate
Serviciu gratuit asigurat de www.kmarket.ro

INFORMATII FONDURI
Date, grafice si valoarea titlului pentru
fondurile mutuale

inscrise in UNOPC


Serviciu gratuit asigurat de
www.kmarket.ro




Carrier-ii din telecomunicatii fac legea pe piata NSP

Carrier-ii (transportatorii de semnal) au dominat in mod evident, din punct de vedere al veniturilor spatiul NSP (network service provider) al categoriei xSP, pana la un maximum de 70%, inregistrat in 2001. Acest procent este asteptat sa scada usor, pana in 2006, ajungand la un nivel de 66%, arata un studiu recent IDC.

Cu mai multi ani in urma, carrier-ii au incheiat parteneriate joint ventures, intre ei exclusiv, fapt ce ar fi trebuit sa le dea posibilitatea sa ridice la un nivel superior retelele regionale disparate. In cele din urma, aceste parteneriate nu au avut, de fapt, rezultatele pe care se sconta. Atat Global One cat si Concert sunt, practic, moarte, iar asiatica Reach abia rezista, dovada a dificultatilor pe care le aduce cu sine unirea intr-un joint venture, mai ales cand colaborarea se face intre corporatii internationale de mari dimensiuni, ceea ce aduce dupa sine numeroase probleme de ordin cultural, regional, dar si provocari de ordin tehnic, pentru integrarea serviciilor oferite.

Carrier-ii incearca acum sa determine care sunt acele servicii care pot fi oferite la un pret foarte bun, pentru a castiga pietele, dar, totusi, fara sa diminueze veniturile pana la un nivel la care sa nu poata fi acoperite costurile de intretinere si upgrade.

Multi carrier-i, precum Equant, cauta sa adauge mai multe activitati clasice de consultanta, din aria analizei recuperarii investitiei (return on investment - ROI), integrarii retelelor sau suportului tehnic. In orice caz, pentru a putea livra efectiv aceste servicii, carrier-ii ar trebui mai degraba sa incheie parteneriate cu acele companii care au castigat deja experienta in acest domeniu, dar din nou ar aparea problema dificultatilor de colaborare pe termen lung.

Urmatorii ani sunt critici pentru dezvoltarea ulterioara a carrier-ilor. Acestia trebuie, in primul rand, sa invete sa munceasca in parteneriat la toate nivelurile. De asemenea, ei trebuie sa mentina, gestioneze si sa integreze noi retele, precum si sa le imbunatateasca pe cele existente. Oricum, este destul de probabil sa vedem, in urmatorii cinci ani, cum numarul lor se micsoreaza, mai subliniaza studiul IDC.



[ Editorial ] | [ Cover Story ] | [ e-Business ] | [ e-Technology ] | [ Education & HR ] | [ Events ] | [ e-Shore Magazine ]