1 - 15 august 2003

Strategies & Consulting
e&m Market
Market Research
Audit & Taxation
Law



Curs valutar
luni,
10 martie 2008
1 EUR = 3 lei
1 USD = 2 lei
1 GBP = 4 lei

INFORMATII BURSIERE
Date, grafice si
informatii la zi despre toate actiunile cotate la

Bursa de Valori Bucuresti
Introduceti simbolul unei societati cotate
Serviciu gratuit asigurat de www.kmarket.ro

INFORMATII FONDURI
Date, grafice si valoarea titlului pentru
fondurile mutuale

inscrise in UNOPC


Serviciu gratuit asigurat de
www.kmarket.ro




Cine cheltuieste pentru continut?
Laurie A. Seymour

Ultimele studii ale IDC descriu continutul ca "informatie digitala" - indiferent de mediul in care se afla aceasta informatie - pusa la dispozitie ca text, fisiere audio, video sau fotografii, in retele informatice. Consumatorul individual este prima tinta atunci cand ne gandim la piata furnizorilor de servicii de continut (CSP). Dar, desi utilizatorii individuali reprezinta aproape 100% din numarul celor care fac cheltuieli pentru continut, majoritatea banilor din aceasta afacere nu provin de la ei.

IDC prevede ca piata globala CSP, pentru business si consumatori impreuna, va ajunge la aproximative 108 miliarde de dolari in 2006. Aceasta ar reprezenta o crestere sustinuta de 20% fata de 2001.

Marea majoritate a veniturilor provine dintr-o industrie care este deja veche de 30 de ani. Furnizarea de continut prin retele este la fel de veche, daca nu mai veche, decat e-mail-ul. Doar 1% dintre cei care cumpara continut sunt cumparatorii - corporatii, cei care achizitioneaza masiv, iar ei reprezinta majoritatea celor care cheltuiesc pe web.

Chiar daca segmentul de consumatori digitali este spectaculos, potentialul sau deplin continua sa intalneasca aceleasi bariere ca si pana acum.

In primul rand, si cel mai important, inca exista factiuni care desfasoara un razboi al continutului - proprietari, editori, "middlemen", iar intregul proces de dezvoltare si livrare a continutului inca are nevoie sa isi gaseasca o posibilitate legala de a exista si a fi distribuit. Continutul nu este livrat catre utilizatori, deoarece creatorii si distribuitorii nu ajung la o intelegere asupra felului in care se poate imparti venitul provenit din distributria digitala. Evident, exista si problemele tehnologice, dar acestea pot fi depasite, o data ce decizia a fost luata.

In al doilea rand, continutul este gratuit. Noul film al lui George Lucas, Star Wars: Episode 2 - Attack of the Clones, este exemplul perfect pentru motivul pentru care cei care detin continut ar trebui sa iasa in fata si sa prezinte solutii mai bune pentru distributia digitala. Noul episod din "Razboiul Stelelor" nici macar nu aparuse in cinematografe la ora la care era deja disponibil pe Internet, pentru descarcare gratuita. Freebooter-ii nu au pierdut deloc timpul in acest caz. Detinatorii de continut trebuie sa invete cum sa ii pacaleasca, iar criptarea este departe de a fi un raspuns.



[ Editorial ] | [ Cover Story ] | [ e-Business ] | [ e-Technology ] | [ Education & HR ] | [ Events ] | [ e-Shore Magazine ]